مسئولیت اجتماعی شرکت

تعهد به جامعه و محیط زیست، مفهومی چندوجهی در گروه صنعتی الکتروچشم است. ما در جایگاه یک مجموعۀ تولیدی بازرگانی ، همواره در توسعۀ کسب و کار به مسئولیت‌های اجتماعی‌مان توجه داشته‌ایم. ارتقای مقولات سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE (Health, Security, Environment مورد تأکید همیشگی ما بوده و اهمیت ویژه‌ای داشته است. این امر ریشه در اهمیتِ حفظ سلامت منابع انسانی به طور عام و حراست از منابع دخیل در کسب و کار الکتروچشم به طور ویژه و نیز اهمیت حفاظت از محیط زیست دارد.

به باور ما، مسئولیت­‌پذیری اجتماعی یک تعهد است:

  • تعهد در قبال حفظ محیط زیست
  • تعهد در قبال عدم تبعیض در امور استخدامی
  • تعهد در قبال توجه به تأمین نیازهای کارکنان
  • تعهد در قبال عدم ارایۀ محصولات زیان­‌آور
  • تعهد در قبال اختصاص منابع مالی در مسیر تامین رفاه عمومی مورد قبول اکثریت جامعه
  • تعهد در قبال نپرداختن به فعالیت­‌های غیراخلاقی
  • و تعهد در قبال اصول بنیادین انسانیت و پاسخگویی در قبال آنها
مسئولیت اجتماعی شرکت

منشور مسئولیت اجتماعی در الکتروچشم

مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR (Corporate Social Responsibility موضوع حساس و توجه‌برانگیزی در سال‌های اخیر بوده است. سازمان‌های سرآمد به عنوان سازمان‌هایی پاسخگو، برای شفاف‌سازی عملکردشان در برابر ذینفعان خود و ایفای تعهدات‌شان در حوزۀ مسئولیت اجتماعی، ارزش‌های خویش را ابراز می‌دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که این تعهدات در سراسر سازمان جاری شوند. به این ترتیب، مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای آنان مزایای دوجانبه‌ای خواهد داشت؛ به طوری که هم سازمان از رویکرد اخلاقی‌تر و منسجم‌تری نفع می‌برد و هم جامعه و طرف‌های ذینفع، نظر و برداشت بهتری از عملکرد و نقاط قوت سازمان خواهند داشت.

از آنجا که مسئولیت اجتماعی، مجموعۀ وظایف و تعهداتی است که یک سازمان بایستی در جهت حفظ و مراقبت از آنها و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد و با توجه به اهمیتِ این حوزۀ تاثیرگذار بر کسب و کار سازمان، الکتروچشم نیز منشوری چندوجهی برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود تدوین کرده است.