مشاوره و تماس
مشاوره و تماس

مقایسه بین کنسول بازی ایکس باکس و پلی استیشن

دسترسی سریع
مقایسه بین کنسول بازی ایکس باکس و پلی استیشن

مقایسه بین کنسول بازی ایکس باکس و پلی استیشن

📌 کنسول های بازی و صنعت تولید بازی های ویدئویی روز به روز در حال پیشرفت است و گیمرهای حرفه ای دائما فناوری های جدید این حوزه را دنبال می کنند. در این صنعت دو کنسول بازی پرطرفدار شامل پلی استیشن و ایکس باکس می شود. تفاوت های پلی استیشن و ایکس باکس موجب شده که برخی از کاربران برای انتخاب بین این دو دستگاه با چالش هایی مواجه شوند.

📌 بنابراین هنگام خرید باید از فرق پلی استیشن با ایکس باکس اطلاع داشته باشند تا بتوانند بر اساس این تفاوت ها بهترین گزینه را انتخاب کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های پلی استیشن و ایکس باکس بپردازیم و با مقایسه این دو دستگاه از جهات مختلف با یکدیگر، کار انتخاب و خرید را برای علاقه مندان به گیم راحت تر کنیم.

 

تفاوت های بین کنسول بازی پلی استیشن با ایکس باکس

برای بررسی تفاوت هایی که بین کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس وجود دارد، می توان به چند مورد اشاره کرد. مهم ترین معیارها در بررسی فرق پلی استیشن با ایکس باکس شامل موارد زیر می شود:

  • تفاوت های دو دستگاه از نظر شرکت سازنده و تکنولوژی ساخت
  • تفاوت دو دستگاه از سری دستگاه های ساخته شده تا کنون
  • تفاوت های پلی استیشن و ایکس باکس از نظر قیمت
  • تفاوت کیفیت تصویر پلی استیشن و ایکس باکس
  • تفاوت های ظاهری پلی استیشن و ایکس باکس
  • تفاوت های سخت افزاری پلی استیشن و xbox
  • تفاوت بازی های دو دستگاه
  • تفاوت های دو دستگاه از نظر لوازم جانبی

 

این دو کنسول بازی متعلق به کدام شرکت می باشد؟

📩 اولین مورد در بررسی تفاوت های پلی استیشن و ایکس باکس، بررسی شرکت سازنده این دو دستگاه است. پلی استیشن ساخت شرکت سونی است و از سال 1994 روانه بازار شده است. این کنسول ها از بهترین و پیشرفته ترین فناوری های ساخت بهره مندند و می توان قابلیت های متنوعی را در آنها مشاهده کرد.

📩 از جمله این قابلیت ها می توان به امکان تماشای فیلم و ویدئو در کنار بازی کردن اشاره کرد. در مقابل، ایکس باکس به شرکت مایکروسافت تعلق دارد. این کنسول های بازی از سال 2001 وارد بازار شدند و تا به امروز پیشرفت های زیادی داشته اند. در یک نگاه کلی کیفیت ساخت و تکنولوژی ساخت هر دو دستگاه بسیار بالاست و نمی توان تفاوت های چندانی را از این نظر مشاهده کرد.

 

tel:03136641294

 

به روز رسانی های پلی استیشن و ایکس باکس

📺 تفاوت های پلی استیشن و ایکس باکس از نظر تعداد دستگاه های ساخته شده تا کنون و آپدیت های موجود از آنها نیز جالب توجه است. پلی استیشن از زمان عرضه تا کنون روی هم رفته 9 سری را عرضه کرده که از جمله آنها می توان به PS one به عنوان اولین دستگاه و پلی استیشن 5 به عنوان آخرین مدل شرکت سونی اشاره کرد که هریک، در مدل های مختلفی از جمله اسلیم، پرو و … عرضه شده اند.

 

ایکس باکس یا پلی استیشن

 

📺 مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این زمینه دائما به دنبال به روز رسانی دستگاه های خود بوده است. اولین دستگاه این برند ایکس باکس نام دارد و بعد از آن هفت دستگاه دیگر نیز به روز رسانی شده و به بازار عرضه شده اند. جدیدترین دستگاه نیز ایکس باکس سری ایکس نام دارد. از نظر تعداد دستگاه های عرضه شده برند سونی پیشرو بوده است.

 

مقایسه گرافیکی ps5 با xbox series x

🎥 در این بخش قصد داریم به سراغ مقایسه ی ps5 با xbox series x از نظر قدرت سخت افزاری و اجرای بازی‌ها برویم و ببینیم که در مقایسه کیفیت ps5 با xbox series x کدام کنسول نسل نهمی بهتر عمل می‌کند و سامورایی‌ها برنده می‌شوند یا آمریکایی‌ها.

باتوجه به این که هر دو شرکت می‌دانند که رقابت تنگاتگی با هم در زمینه‌های مختلف دارند پس طبیعتا از سخت افزار بسیار خوبی استفاده کرده‌اند. به طور کلی می‌توانیم قدرت سخت افزاری Xbox series x را بیشتر از رقیب بدانیم اما این الزاما به معنای عملکرد بهتر در دنیای واقعی نیست.

 

مقایسه بین کنسول بازی ایکس باکس و پلی استیشن

 

🎥 از طرفی PS5 حافظه SSD سریع‌تری دارد ولی این موضوع نیز در دنیای واقعی اختلاف قابل توجهی را به وجود نمی‌آورد. اجرای بازی‌های اختصاصی سونی به روی PS5 واقعا عالی است و عنوانی مثل Horizon Forbidden West به صورتی بسیار چشم‌نواز با گرافیک فوق‌العاده به نمایش درمی‌آید.

در طرف مقابل در صورت اجرای بازی مثلForza Horizon 5 به روی Xbox series X به معنای واقعی از کیفیت و گرافیک شگفت‌زده خواهید شد. عنوانی مثل Halo Infinite ممکن است به کیفیت Forza Horizon 5 نباشد اما در عوض در حالت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، نکته‌ای که در بسیاری از بازی‌های اختصاصی سونی شاهد آن نیستیم.

 

مقایسه بین کنسول بازی ایکس باکس و پلی استیشن

 

🎥 درواقع انحصاری‌های هر شرکت با توجه به سازگاری عالی با کنسول خود به صورت عالی به اجرا در می‌آیند و در مقایسه گرافیکی ps5 با xbox series x باید بگوییم هر دو فوق‌العاده عمل می‌کنند. در زمینه بازی‌های مشترک و غیر انحصاری نیز برخی از عناوین به روی کنسول مایکروسافت بهتر اجرا می‌شود و برخی دیگر به روی کنسل سونی و به همین دلیل دشوار است که بخواهیم این دو محصول را از نظر سخت افزاری از هم متمایز کنیم.

 

مشخصات فنی

🛠 سونی و مایکروسافت به نظر رویکرد مشابهی را پیش گرفته‌اند و هر دو برای نسل جدید کنسول‌های‌شان به سراغ SSDهای پرسرعتی رفته‌اند که زمان‌بارگزاری را به خوبی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌های AMD به اجرای باکیفیت بازی‌ها کمک کرده است. پردازنده AMD که برای پلی استیشن 5 شخصی‌سازی شده 3.5 گیگاهرتزی بوده و کارت گرافیک آن 2.23 گیگاهرتزی و 10.28 ترافلاپی است.

🛠 از طرفی پردازنده کاستوم شده‌ی ایکس باکس از نوع AMD Zen 2 و 3.8 گیگاهرتزی بوده و کارت گرافیک‌اش 12 ترافلاپی و 1.825 گیگاهرتزی است. در واقع قدرت خام Xbox Series X بیشتر به نظر می‌رسد، اما سونی به لطف رویکرد هوشمندانه‌اش کاری کرده که دستگاه در صورت نیاز بتواند از توان کافی برای پیش‌برد کارها بهره ببرد.

 

Xbox Or Pss

 

🛠 ایکس باکس از کیفیت 8K با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد که این موارد در پلی استیشن 5 نیز به چشم می‌خورد. در واقع هر دو دستگاه خروجی مشابهی را ارائه می‌دهند و می‌توانند بازی‌ها را به صورت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه (در این حالت می‌توان از ری‌تریسینگ نیز بهره برد) اجرا کنند. قائدتا برای لذت بیشتر از بازی‌ها با این کنسول‌ها باید تلویزیون یا مانیتوری 120 هرتزی مجهز به پورت HDMI 2.0 یا HDMI 2.1 داشته باشید.

 

مقایسه دسته ps5 با xbox series x

🎮 یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یک کنسول بازی دسته آن است. این دسته باید بتواند هنگام در دست گرفتن حس خوبی را به شما انتقال دهد و در استفاده طولانی نیز شما را خسته نکند. به علاوه دسته باید دکمه‌های خوبی از نظر میزان فشار وارد شده برای عمل کردن و همچنین طول عمر داشته باشد و بتواند با ویبره و موارد مشابه در بهترین حالت ممکن حس بازی را به شما منتقل کند.

 

دسته بازی پلی استیشن

 

🎮 به همین جهت مقایسه دسته ps5 با xbox series x از اهمیت بالایی برخوردار است و اهمیت بالایی دارد که شما بدانید کدام دسته اولا ارگونومی بهتری در طراحی دارد و ثانیا در استفاده از جهات مختلف بهتر عمل می‌کند.

در این زمینه مایکروسافت ترجیح داده تا از نقطه امن خود خارج نشود و از دسته بسیار شبیهی به نسل قبل استفاده کند. درواقع تغییرات این دسته بازی نسبت به دسته Xbox one به بافت محصول، اضافه شدن دکمه Share به مرکز دسته و D-pad بهتر محدود می‌شود.

 

دسته ایکس باکس

 

🎮 این بروزرسانی را می‌توانیم کاملا هوشمندانه بدانیم؛ چرا که دسته کنسول نسل قبلی مایکروسافت یکی از بهترین‌ دسته‌های ساخته شده بود و دلیلی وجود ندارد که سازنده آمریکایی بخواهد این طراحی خوب را با تغییرات گسترده مواجه کند. این دسته‌ها برای منبع انرژی همچنان از باتری‌های قلمی استفاده می‌کنند و شما با خرید باتری‌های قابل شارژ می‌توانید با خیال آسوده‌ها ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ با دسته بازی کنید.

 

https://instagram.com/electrocheshm

 

اکنون که با انواع پلی استیشن،xbox آشنا شدید، اگر قصد خرید پلی استیشن،xbox دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع، سابقه درخشان از سال 1383، دارنده ی تاییدیه از سازمان های معتبر و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی سایر تجهیزات بازی و تجهیزات گیمینگ از جمله پلی استیشن و xbox و… است. برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهارده =

سبد خرید