مشاوره و تماس
مشاوره و تماس
[wd_asp id=1]
[joy-ajax-search device="desktop"]
[joy-ajax-search device="mobile"]
مشاوره و تماس

مشاوره و تماس

         1294 031-3664 | 02 4243 021-28

مشاوره و تماس
دسترسی سریع
ساختار کلی راهبند چگونه است؟

ساختار کلی راهبند چگونه است؟

هر راهبند به صورت خلاصه از موارد زیر تشکیل شده است :

  • بازو راهبند

میله متصل به بدنه بازو یا بوم نام دارد و از جنس آلیاژ آلومینیوم است. آلومینیوم علاوه بر اینکه وزن سبکی دارد، از استحکام بالایی هم برخوردار است. طول بازو بر اساس قدرت موتور راهبند قابل تغییر است و معمولا در اندازه‌های 4،6،8 و 12 متر تولید می‌شود. وظیفه اصلی بازو راهبند عبور و مرور وسایل نقلیه است که از سوی مرکز کنترل و تائید احراز هویت به سمت بالا حرکت کرده و اجازه عبور می‌دهد. بازوی راهبند دارای اشکال مختلفی است که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به استوانه‌ای و مکعب مستطیل اشاره کرد.

  • بدنه

قسمت اصلی یک راهبند بدنه (جعبه استوانه‌ای شکل) آن است که به عنوان تکیه‌گاه بازو عمل می‌کند. این قسمت از فولاد گالوانیزه ساخته شده تا مقاومت بالایی در برابر ضربه‌های احتمالی داشته باشد. علاوه بر این تقریبا تمام قطعات الکتریکی و مکانیکی راهبند در این قسمت قرار می‌گیرد.

  • فنر تعادل

فنر تعادل وظیفه برقراری تعادل را در کل راهبند دارد. از آنجایی که بوم راهبند وزن زیادی دارد و برای بلند کردن آن به نیروی زیادی نیاز داریم از فنر تعادل استفاده می‌کنیم تا مقداری از وزن بوم را تحمل کند.هر راهبند دارای دو فنر تعادل است که باید به خوبی تنظیم شود تا بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

  • سیستم محرک

 تمامی سیستم‌های محرکی که در راهبندها تعبیه می‌شوند، موتورهای حرکت دهنده هستند که خود از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. این سیستم‌ها یک فنر را در خود جای داده‌اند که وظیفه این فنر این است که به هنگام حرکت بازوهای راهبند، تعادل را به وجود بیاورد و از پرتاب شدن این بازوها جلوگیری کند. موتورهایی که در این اجزای امنیتی وجود دارند، استهلاک مکانیکی یک راهبند را کاهش می‌دهند.

 

ساختار کلی راهبند چگونه است؟

 

  •  مرکز کنترل یا برد کنترل

این قسمت باید ویژگی‌هایی مانند بسته شدن اتوماتیک، قابلیت کار با ریموت کنترل، قابلیت اتصال به کامپیوتر، اتصال کلید دستی و فلاشر، نصب لوپ دیتکتور و … را داشته باشد.

  • موتور راهبند

موتور راهبند از اجزای مهم این وسیله محسوب می‌شود و دارای دو نوع هیدرولیک و الکتروموتور است .

  • خلاص کن

خلاص کن قطعه‌ای است که در هنگام قطعی برق با چرخیدن ، راهبند را خلاص می‌کند. خلاص کن به صورت دستی نیز کار می‌کند.

  •  میکروسوئیچ راهبند

میکروسوئیچ راهبند وظیفه تعیین محل توقف بازوی راهبند را دارد و به صورت مکانیکی و مغناطیسی وجود دارد. در واقع زمانی که بازوی راهبند باز  و بسته می‌شود تا عبور و مرور صورت گیرد این میکروسوئیچ  عمل می‌‌کند.

  1. چراغ هشداردهنده روی میله
  2. فتوسل یا چشم جانبی
  3. باطری
  4. برد باطری

 

راهبند چیست؟

راهـبند یا Barrier Gate یک وسیله است که برای کنترل جریان ورود و خروج خودروها در محل‌های مختلف از جمله پارکینگ‌ها، فرودگاه‌ها، سدها، راه‌ها وبه کار می‌رود. در گذشته بیشتر از راهبندهای دستی استفاده می‌شد که لازم بود یک نفر به عنوان مسئول راهبند، وظیفه بالا و پایین کردن آن را به عهده بگیرد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید انواع راهبنـدهای الکتریکی هستیم که برای باز و بسته کردن آنها تنها زدن یک دکمه کافی است. استفاده از راهبندهای الکتریکی می‌تواند در وقت صرفه‌جویی و باعث جلوگیری از هدر رفتن زمان افراد شود. راهبندهای الکتریکی بهترین گزینه برای مکان‌های شلوغ هستند و کارایی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند.

 

http://TELL:03136641294

تقسیم‌بندی انواع راهبند

راهبند بازویی :

راهبند بازویی یا اهرمی یا (Road Barrier) برای اماکن پرترددی مانند پارکینگ عمومی، تجاری و مسکونی قابل استفاده است. راهبند بازویی به راهبند میله‌ای، نگهبانی، دژبانی، اهرمی، پارکینگ، و کارتی نیز شناخته می‌شود. راهبند بازویی در هنگام باز و بسته شدن به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند و بستر حرکت را فراهم می‌کند. دارای یک ستون است که به صورت عمودی و در ارتفاع یک متری از سطح زمین قرار می‌گیرد و همچنین یک میله که روی آن قرار می‌گیرد. طول میله راهبندهای بازویی معمولا 2،3،4 و 6 متر است و به صورت عمودی و افقی با زاویه نود درجه حرکت می‌کند

جنس میله این راهبندها از آلیاژ آلومینیوم و فولاد ضد زنگ است و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را از استیل ساخت.علت اینکه از استیل ساخته می‌شود بخاطر ضخامت لازم برای انواع مختلف آب و هوا  که بتوان نصب کرد.

 

ساختار کلی راهبند چگونه است؟

راهبند تلسکوپی:

راهبند تلسکوپی که به راهبند بازویی یا پارکینگ نیز شناخته می‌شود برای اماکن پر تردد و شلوغ  مانند پارکینگ‌ها و فضاهای باز بکار می‌رود. راهبند تلسکوپی دارای میله‌ای مانند سایر راهبندها است که به صورت عمودی باز و بسته می‌شود و با این کار مسیر تردد هموار می‌شود و برای مکان‌هایی که محدودیت ارتفاع ندارد استفاده می‌شود. این راهبند دارای دو نوع دستی و اتوماتیک است و از سه جزء بدنه اصلی یا پایه، بوم راهبند و سیستم محرک (موتور و فنر تعادل) تهیه شده است.

 

راهبند میله ای:

راهبند میله‌ای یا (Booom Barrier) یا پارکینگی یا اهرمی از پرکاربردترین و معروف‌ترین راهبندها می‌باشد و با مکانیسم‌های مختلفی مانند تلسکوپی، خم‌شونده و…. کار می‌کند. این راهبندها دارای بازوهایی هستند که در هنگام باز و بسته شدن به‌صورت کشویی باز و بسته شده و عملکرد کشویی دارد. راهبندهای تلسکوپی برای مکان‌های پر تردد مناسب است و معمولا دارای طول بازوی 3 تا 6 متر می‌باشند.

 

ساختار کلی راهبند چگونه است؟

 

راهبند نردبانی:

راهبند نردبانی یا فنسی برای مکان‌هایی که به امنیت زیادی نیاز دارند مناسب است و می‌توانند تا ارتفاع 3 متری از سطح زمین نصب شود و با حرکت به سمت بالا و پایین مسیر را باز و بسته می‌کند. این راهبند معمولا به صورت ترکیبی با راهبندهای کف خواب و ستونی بکار گرفته می‌شود. از آنجایی که این راهبند دارای یک فنس یا دیوار فنی پیوسته است و مشابه راهبند اهرمی عمل می‌کند.

 

راهبند آکاردئونی:

راهبند آکاردئونی یا قیچی شکل به راهبندهایی گفته می‌شود که در مسیرهایی که مسدودی زیادی دارند استفاده می‌شوند. به همین دلیل در زیر خود چرخ دارند تا با کمک آن بتوانند حرکت کنند و جابجا شوند. اگر مجبور به محدود کردن مسیر عرضی و طولی باشیم راهبند آکاردئونی انتخاب هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید.

 

راهبند تاشو:

اگر برای نصب راهبند محدودیت ارتفاع داشته باشیم و میله راهبند نتواند باز و بسته شود بهتر است از راهبندهای تاشو استفاده کنیم . راهبند تاشو از دو تکه تشکیل شده ‌اند که تکه اول به بدنه اصلی راهبند وصل است و می‌تواند تا زاویه 90 درجه باز شود و تکه دوم  افقی خم می‌شود .

 

راهبند بولارد ستونی:

راهبند ستونی یا بولارد برای مکان‌هایی که از نظر امنیتی حساس هستند مانند مراکز نظامی، ارگان‌های دولتی، سفارتخانه‌ها و ساختمان‌های امنیتی کاربرد دارد. بعلاوه به دلیل ظاهر جذاب و زیبایی که دارد در فضاهایی که  از نظر زیباسازی مهم است نیز استفاده می‌شود.

راهبند ستونی شکل استوانه‌ای دارد و داخل زمین قرار می‌گیرد. هرگاه که اجازه عبور و مرور داده شود، با استفاده از ریموت از سطح زمین بلند می‌شود و مسیر را هموار می‌کند. این راهبند به‌صورت دستی و غیر اتوماتیک کار می‌کند و ستونی با ارتفاع 80-60 سانتی‌متری دارد و در ارتفاع یک و نیم متری در عمق زمین نصب می‌شود.

بدنه این راهبند از جنس فولاد است که خاصیت ضد ضربه دارد و دقیقا به همین دلیل است که برای فضاهای امنیتی گزینه خوبی به شمار می‌آید. موتور این راهبند از نوع هیدرولیک است.

 

ساختار کلی راهبند چگونه است؟

 

راهبند دفنی ضد انتحاری یا کف خواب:

راهبند دفنی ضد انتحاری به دلیل قرار گیری در داخل زمین (هم سطح زمین) به این نام خوانده می‌شود و معمولا در جاده‌ها با خاکبرداری از سطح زمین و با یک پایه کم عمق نصب می‌شوند. البته برخی از آن‌ها به صورت کامل در داخل زمین قرار می‌گیرند و تنها بازوی میله‌ای که طول متغیر دارد باید در هنگام عبور و مرور باز و بسته شود بیرون از سطح زمین قرار می‌گیرد.

راهبند کف‌خواب یا ( Road Blocker) یا دفنی از یک پلیت فلزی و ضخیم با ارتفاع 50 تا 60 سانتی‌متر تشکیل شده است. راهبند دفنی معمولا به همراه راهبندهای ستونی در مسیر جاده‌ها، گیت‌های تردد و گذرگاه‌ها قرار می‌گیرد که مقاومت خوبی در برابر حملات انتحاری و تروریستی دارد.

 

جمع بندی

راهبند نوعی سیستم حافظتی است که  با بکار گیری آن  این اطمینان حاصل می‌شود حریم شخصی حفظ شده و کسی حق تجاوز به آن را ندارد. معمولا در مکان‌های پر تردد مانند بیمارستان‌ها از راهبند با بازوی بلند برای کنترل رفت و آمد استفاده می‌شود و در ساختمان‌های خصوصی از راهبندهای اتوماتیک (متصل به سیستم هوشمند مدیریت پارکینگ) که به نیروی انسانی نیازی نمی‌باشد، استفاده می‌شود.

 

https://instagram.com/electrocheshm

 

محصولات راهبند را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با ویژگی‌های راهـبند آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدید، اگر قصد خرید محصولات راهبنـد را دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی محصولات راهبـند می باشد. برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید...

یک نظر در “ساختار کلی راهبند چگونه است؟

  1. مژگان حیدری گفت:

    خلاص کردن راهبند به چه شکل صورت می‌گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

سبد خرید