مشاوره و تماس
مشاوره و تماس
[wd_asp id=1]
[joy-ajax-search device="desktop"]
[joy-ajax-search device="mobile"]
مشاوره و تماس

مشاوره و تماس

         1294 031-3664 | 02 4243 021-28

مشاوره و تماس
دسترسی سریع
معرفی و کاربرد انواع شلف

شلف چیست؟

شـلف به ابزاری طاقچه مانند یا کمد مانند همراه با دیواره های محصور کننده گفته می شود که در انواع مختلف با رنگ ها و جنس های گوناگون وجود دارد. این ابزار نقش بسیار مهم و کاربردی در مرتب سازی فضا و تزیین در دکوراسیون داخلی دارند. همچنین به عنوان یک وسیله مهم در داخل فضاهای مختلف، به منظور نگهداری و سازماندهی وسایل مختلف بر روی دیوارها یا سطوح مشابه، به کار می‌رود. شلـف ها همان طاقچه ‌های زیبای روی دیوار هستند که بر خلاف طاقچه ‌های قدیمی، قابل نصب در همه جا می باشند و نقش بسیار مهم در تزیین دکوراسیون داخلی منزل دارند.

 5 مورد از کاربردمختلف شلف

  • دیـواری

 از شـلف دیواری می‌توان در اطراف تلویزیون و برای نگهداری اکسسوری یا دستگاه‌ های پخش خانگی استفاده کرد. استفاده از شلف می‌تواند ایده خلاقانه‌ای باشد، برای کنج‌ های فضای خانه که معمولا خالی و بدون کاربرد هستند. به جرأت می‌توان گفت شلف‌ های دیواری محبوب‌ترین نوع شـلف‌ ها هستند. این شلف‌ ها فضا را اشغال نمی‌کنند و نصب آسان و جلوه تزیینی فوق‌ العاده‌ای دارند. به دلیل داشتن همین مزایا شـلف‌ های دیواری مناسب‌ ترین گزینه برای فضاهای اداری هستند.

 

معرفی و کاربرد انواع شلف

 

  • گوشه ای چرخان

این شـلف‌هـا بسیار خلاقانه و کاربردی که برای بهینه‌ سازی گوشه‌ های فضا از آن‌ ها استفاده می‌شود. با استفاده از این شلف‌ ها می‌توان از تمام گوشه‌ های فاقد کاربرد استفاده کرد این شلف‌‎ ها از یک صفحه چرخان ساخته شده‌اند و دارای قفسـه‌ هایی هستند که روی یک پایه ثابت می‌چرخند. شلف‌های گوشه‌ای برای اتاق‌ های کوچک، حمام و سرویس بهداشتی بهترین گزینه هستند. یا حتی می توانید این نوع شـلف را در گوشه‌ اتاق و به صورت ایستاده برای نگهداری کتاب‌ ها، وسایل تزیینی یا لوازم ضروری استفاده کنید.

  • آویز

یک روش نگهداری از وسیله‌ ها که بسیار زیبا و منحصربه فرد هستند. این نوع از شلف‌ها هستند که روی دیوار یا از سقف آویزان می‌شوند. در بین انواع شلف، شلف های آویز بیشتر جنبه دکوراتیو را دارند. این مدل شـلف به وسیله یک طناب آویزان به محل تکیه‌گاه که معمولاً دیوار یا سقف است نصب می‌شوند که علاوه بر کاربرد در نگهداری اشیا،جلوه تزیینی زیبایی دارد. از این نوع شلف‌ ها می‌توان در محیط راهرو، اتاق‌ها، فضای باز، تراس، بالکن و…  استفاده کرد.

 

tel:03136641294

 

  • ایستاده

نوع دیگری از شلف‌ها هستند که نیازی به نصب بر روی دیوار ندارند و روی زمین قرار می‌گیرند که در دو نوع درب و بدون درب ساخته می‌‎شوند که کاربردهای فراوانی دارند. شلف‌های ایستاده به راحتی قابل حمل هستند و در هر جایی از منزل می‌توان از آن‌ ها استفاده کرد. بعضی از مدل‌ های شـلف ایستـاده دارای چرخ هستند که به راحتی می توان در منزل جا‌بجا کرد. شلف‌ های ایستاده بیشتر در گوشه های دیوار در جاهای مختلف خانه اعم از اتاق‌ خواب‌، پذیرایی و آشپزخانه قرار می گیرند. شلف‌ های ایستاده برای نگهداری کتاب، لباس، وسایل خانه یا به عنوان قفسه نگهداری گیاهان آپارتمانی استفاده می‌شود.

  • زیر پله‌ای

شلف‌های زیر پله‌ای مناسب محیط‌ هایی است که فضای زیر پله‌ای دارند. این نوع شـلف‌ هـا زیرمجموعه انواع شلف دیواری محسوب می‌شوند و به دیوار نصب می‌شوند. شلف‌ های زیر پله‌ ای کاربرد بسیاری برای نگهداری وسایل از جمله کتاب، گلدان، مجسمه و… دارند.

 

انواع شلف از نظر جنس

  • فلزی

معمولاً سعی می‌شود در ساخت شلف تمام فلزی، از آلیاژهای ترکیبی و یا مواد خالص مانند آلومینیوم و یا ترکیبی از آلومینیوم استفاده کرد. شلف فلزی به دلیل سازگاری در رطوبت و تحمل وزن‌ سنگین، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این نوع شلف برای وسایل و ابزار آشپزخانه استفاده می شوند. با استفاده از فلزات، می‌توان طرح های بی نظیری برای انواع شـلف ها ایجاد کرد، زیرا میزان طرح پذیری شلف فلزی بالا می‌باشد و انعطاف پذیری آن‌ها در مقابل پیچش‌ ها و انحنا ها، سبب می‌شود که طرح‌ های خاص و مقاوم تر از سایر متریال‌ ها داشته باشید.

 

معرفی و کاربرد انواع شلف

 

  • چوبی

این شلف ها از چوب ها و الوارهای طبیعی چوب استفاده می شود و یکی از پرطرفدار ترین نوع شلف ها هستند که معمولا برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب هستند. از این دسته قفسه ها می توان در محیط نشیمن و پذیرایی و محیط کار  استفاده کرد که از دوام و استحکام خاصی برخوردارهستند. نکته مهمی که برای خرید شلف حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد این است که از شلف های چوبی استفاده نکنید، زیرا این شلف ها مقاومت کمی در برابر نفوذ آب داشته و به سرعت تخریب می‌شوند.

  • MDF

شلـف‌ های MDF از چوب مصنوعی ساخته می‌شوند که از ترکیب چوب ریزدانه و چسب‌ های مخصوص به وجود می‌آید. این شلـف‌ ها از نظر قیمتی مقرون به صرفه هستند و معمولاً در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی در بازار موجود هستند. همچنین به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر برای شلف‌ های چوبی، شلف‌های MDF می‌توانند جذابیتی به دکوراسیون اضافه کنند.

 

معرفی و 5 مورد از کاربرد انواع شلف

 

  • شیشه ای

در سبک مدرن از این جنس استفاده می شود. این نوع شیشه ای بیشتر حالت تزیینی دارند و برای اتاق نشیمن مناسب هستند.

  • پلاستیکی

شلـف‌ های پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی، به خصوص در مکان‌ های پر رفت‌ وآمد مانند حمام‌ ها یا فضاهای کودکانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع شلف ها بسیار سبک و کاربردی هستند و می توان از آنها برای وسایل اتاق کودک و نوجوان و جاکفشی و قفسه کتاب یا جایگاه مجله و این قبیل وسایل استفاده کرد. شلـف های پلاستیکی و شفاف نیز در برخی از مکان‌ ها مانند فروشگاه‌ های لباس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

https://instagram.com/electrocheshm

 

جمع بندی

هر چقدر خانه‌ ها مدرن و هوشمند می شوند، بعضی وسایل مانند قفسه یا شلف وجودشان در منزل لازم و ضروری می شود. قـفسه‌ ها یا شلــف‌ هـا تجهیزاتی کاربردی هستند که به نظم و مرتب نگه داشتن خانه بسیار کمک می‌کنند. شـلف قفسـه ها، طاقچه های کوچکی هستند که نقش کاربردی در زیباسازی و مرتب سازی فضا دارند. از شلـف ها می توان در مکان های مختلف منزل یا محل کار از انواع فلزی و چوبی استفاده کرد. متداول‌ ترین انواع شـلف، شامل چوبی، فلزی، پلاستیکی و MDF است.

 

شلف و طبقه را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با انواع شـلف آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدید، اگر قصد خرید شلـف و طبقـه را دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی شلـف و طبقـه می باشد.

برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

سبد خرید