مشاوره و تماس
مشاوره و تماس
[wd_asp id=1]
[joy-ajax-search device="desktop"]
[joy-ajax-search device="mobile"]
مشاوره و تماس

مشاوره و تماس

         1294 031-3664 | 02 4243 021-28

مشاوره و تماس
دسترسی سریع
چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو یک وسیله سخت‌افزاری است که داخل یا خارج خودرو نصب می‌شود و به‌عنوان وظیفه اصلی، موقعیت جغرافیایی خودرو را مشخص می‌کند. ابعاد کوچک موقعیت یاب خودرو بزرگ‌ترین مزیت آن محسوب می‌شود. دستگاه موقعیت ‌یاب خودرو به گونه‌ای طراحی می‌شود تا پس از نصب به خوبی مخفی شده و کسی جز مالک از وجود آن اطلاعی نداشته باشد.

 

سامانه GPS چیست؟

سیستم موقعیت‌یاب جهانی Global Positioning System یا به اختصار GPS نخستین بار در دهه ۷۰ میلادی توسط وزارت دفاع آمریکا ساخته شد. هدف این سیستم در ابتدا یافتن موقعیت نظامیان اعم از سربازها، وسایل نقلیه، هواپیماها و کشتی‌ها بود. ولی با گذشت زمان، کاربردهای متنوع و بیشتری برای GPS به وجود آمد.

این سیستم امروزه فراتر از اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مال و جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. از GPS جهت مسیرهای شهری یا خارج شهری، برای یافتن مقصد ‌استفاده می کنند. این سیستم همچنین می‌تواند موقعیت اماکن مختلف، از سوپرمارکت و کارواش گرفته تا تفریحگاه‌ ها و بناهای تاریخی را به شما نشان دهد و مسیر مناسب به سمت آن‌ها را برای شما مشخص کند.

 

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

 

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی بشر تا به امروز، تامین امنیت اموالش بوده‌ است. تامین امنیت خودرو، چالشی است که بشر از ابتدا با آن درگیر بوده است. ردیاب خودرو یکی از بهترین محصولاتی است که با هدف حفظ امنیت طراحی شده‌ است،  و به مالکان خودرو این امکان را می‌دهد که با نصب و راه اندازی آن، وسیله‌ی نقلیه‌ شان را بدون هیچ نگرانی در هر مکانی که دوست داشته باشند، پارک کنند.

ردیاب‌ های پیشرفته علاوه بر مکان‌یابی، هشدارهای کاربردی از جمله: باز شدن درب خودرو، روشن شدن خودرو، سرقت باتری، بکسل شدن خودرو و هشدار خروج از محدوده مجاز می باشد که می تواند پیش از سرقت خودرو  با عملکرد آنی شما را آگاه و مطلع سازد.

از موارد دیگر جهت استفاده از ردیاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسودگی خاطر با قابلیت کنترل از راه دور

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بارها درب‌ های اتومبیل خود را چک می کنند اما باز هم نگران امن نبودن جای پارک خودرو خود هستند، می‌توانند با نصب و راه‌اندازی ردیاب، از راه دور و توسط پنلی که در دسترس دارند، اتومبیل خود را چک کنید.

 

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

 

  • ردیاب و خاموش کردن خودرو از راه دور

   استفاده از ردیاب های پیشرفته تر، امکاناتی از قبیل خاموش کردن خودرو از راه دور را دارند. به کمک این ویژگی در صورت بروز حادثه و یا سرقت می توانید خودرو را خاموش کرده و سارقان را دستگیر کنید.

  • استفاده از ردیاب در خودروهای سازمانی

انواع سازمان ها و ادارات دارای ناوگان حمل و نقل، می توانند از تجهیزات ردیابی وسایل نقلیه برای افزایش کارایی و بهره وری نیروها و ماشین آلات خود و مدیریت بهتر کسب و کارشان بهره مند شوند. به طوری که با نظارت بر موقعیت خودروها و رفتار رانندگان، می توانند عملکرد آن ها را مورد ارزیابی قرار داده و آن را بهبود بخشند، علاوه بر آن برای ارائه خدمات اورژانسی نیز می توان از این تجهیزات برای تعیین موقعیت وسایل نقلیه استفاده نمود و نزدیک ترین وسیله نقلیه را به محل هدف اعزام نمود.

 

tel:03136641294

انواع ردیاب بر اساس نحوه نصب

  • ردیاب خودرو سیمی

این ردیاب با سیم‌کشی به برق خودرو متصل می‌شود. البته برخی ردیاب‌های سیمی دارای باتری نیز هستند تا در صورت جدا شدن از سیستم برق، بتوانند تا مدتی به کار خود ادامه دهند.

  • ردیاب خودرو بی سیم

ردیاب بی‌سیم به عنوان ردیاب آهنربایی یا مگنتی نیز شناخته می‌شود، انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌کند. بنابراین بازده عملکرد این ردیاب برخلاف ردیاب سیمی نامحدود نیست، بلکه به ظرفیت و ماندگاری باتری بستگی دارد.

 

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

 

  • ردیاب خودرو فندکی

ردیاب فندکی شباهت بسیاری به شارژر فندکی دارد و به همان صورت در پورت فندکی خودرو قرار می‌گیرد. این ردیاب تنها برای موقعیت‌ یابی خودرو مناسب است. این نوع ردیاب را راننده یا سارق در زمان دلخواه می‌تواند از پورت فندکی خارج و آن را غیرفعال کند، البته به محض خروج ردیاب از پورت فندکی هشداری به سمت مالک فرستاده می‌شود که می‌تواند تنها سرنخی از آخرین موقعیت مکانی خودرو به راننده بدهد.

  • ردیاب خودرو دیاگی

ردیاب دیاگی بدون نیاز به سیم‌کشی روی سوکت دیاگ برق نصب می‌شود و دقت و کارایی بالایی در تعیین موقعیت خودرو دارد. برای استفاده از این ردیاب تنها به وجود پورت OBD احتیاج است که معمولا در اکثر خودرو های انژکتوری یافت می‌شود.

 

https://instagram.com/electrocheshm

 

جمع بندی

ردیاب خودرو یک وسیله ایمنی برای موقعیت‌ یابی و جلوگیری از سرقت خودرو است. اکثر ردیاب‌های امروزی با استفاده از اطلاعات GPS موقعیت، زمان و جهت حرکت خودرو را به مالک نشان می‌دهند. برخی ردیاب‌ها قابلیت‌های بیشتری دارند و می‌توانند هشدارهای مختلف مثل کنترل سرعت، باز و بسته شدن درب خودرو، روشن و خاموش شدن موتور را به مالک خودرو بفرستند و همین‌طور از مسیرهای پیموده‌ شده توسط خودرو گزارش تهیه کنند.

ردیاب خودرو را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با انواع ردیاب خودرو  آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدید، اگر قصد خرید ردیاب خودرو را دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی ردیاب خودرو می باشد.

برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =

سبد خرید