مشاوره و تماس
مشاوره و تماس

انواع دوربین مداربسته و فروش دوربین مداربسته در ایران !!

دسترسی سریع
انواع دوربین مداربسته

نوع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر ، تکنولوژی و کیفیت تصویر

انواع دوربین مداربسته اگر با وجود تنوع دوربین مداربسته در بازار خواستار می‌باشید که آسان خرید نمایید همراه ما باشید. در این مقاله سعی ما بر این است که دوربین ها را از منظر ظاهر، کیفیت، لنز و… تقسیم نماییم. درنهایت تفاوت این دوربینها را بهتر و راحت تر متوجه می گردید. در زمان فروش دوربین مداربسته عموما فروشنده زمان کافی برای ارائه این مطالب به شما را ندارد. بنابراین قبل از اقدام به خرید دوربین تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

اقسام دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر ، تکنولوژی و کیفیت تصویر

1-ظاهراقسام دوربین مداربسته و نام های آنها چه هستند؟

دوربین مداربسته دام و شکل ظاهر دوربین و مکان نصب آن

دوربین مدار بسته بولت و شکل ظاهر آن و مکان نصب آن:

دوربین مدار بسته کیوب و شکل ظاهری آن و ویژگی های آن

دوربین چشم ماهی و شکل ظاهری آن و ویژگی های آن:

دوربین مخفی و پین هول و قابلیت های آن و ویژگی های آن:

2. دوربین مدار بسته برمبنای لنز و دسته بندی آنها:

3. نوع دوربین مدار بسته برطبق کیفیت تصویر و رزولوشنهای موجود در بازار

دید در شب دوربین مداربسته و تکنولوژی به کار رفته در آن

5. اقسام دوربین مداربسته بر طبق تکنولوژی و انواع آن در بازار

دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی و و انواع آن در بازار

دوربین مداربسته تحت شبکه و قابلیت های آن و کاربرد آن

6. قیمت انواع دوربین مدار بسته و انواع دسته بندی آن

نتیجه گیری درباره اقسام دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر ، تکنولوژی و کیفیت تصویر

سوالات متداول درباره اقسام دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر ، تکنولوژی و کیفیت تصویر

گالری تصاویر

دوربین مداربسته 1 دوربین دام

دوربین مداربسته 2 دوربین بولت

دوربین مداربسته 3 چشم ماهی

نویسندهمحمد حسین مردانی
شرکتالکتروچشم
تعداد کلمات2597 کلمه
مدت زمان مطالعه30 دقیقه

1-ظاهراقسام دوربین مداربسته و نام های آنها چه هستند؟

دوربین های مداربسته برطبق بدنه و شکل ظاهری هم دسته بندی می گردند. انواع دوربین مداربسته در این دسته بندی شامل دوربین دام، بولت، اسپیددام، چشم ماهی، کیوب و پینهول می باشند.

دوربین مداربسته دام و شکل ظاهر دوربین و مکان نصب آن

نام دوربین دام (Dome) از شکل ظاهری دوربین مداربسته که گنبدی شکل می باشد، گرفته شده می باشد. به خاطر نصب این دوربینها روی سقف، گاها هم به این دوربین ها دوربین های سقفی هم گفته می شود.  دوربین مداربسته دام گزینه مناسبی برای فضاهای داخلی مثل فروشگاه، ادارات، پارکینگ منازل و.. است. به تصویر دوربین مداربسته 1 دوربین دام مراجعه کنید.

دوربین مداربسته 1 دوربین دام

دوربین مدار بسته بولت و شکل ظاهر آن و مکان نصب آن:

دوربین بولت به خاطر ساختار و ظاهر استوانه ای شکلشان که شبیه گلوله می‌باشند، به  BULLET نام گذاری گردیده اند. دوربین های بولت از پرکاربردترین دوربین های مداربسته در محیط های بیرونی می باشند و غالبا جنس بدنشان فلزی هستند. از این رو در برابر شرایط جوی نامساعد مقاوم می باشند.  گاها به دوربین مداربسته بولت دوربین بالت هم می‌گویند. تصویر دوربین مداربسته 2 دوربین بولت را مشاهده کنید.

دوربین باکس و کاربرد آن و شکل ظاهری آن :

دوربین های باکس نوع دیگری از انواع دوربین مداربسته هستند که بیشتر کاربرد صنعتی را دارند. شکل ظاهری آنها به صورت باکس و مکعب مستطیل  است. لنز این دوربین ها از قبل روی آن نصب نگردیده است و می بایست به شکل جداگانه تهیه و نصب گردد. جالب است بدانید این نوع از دوربین مداربسته از پرفروشترین نوع دوربین مداربسته در سال 2022 در سطح جهانی هستند. فروش دوربین مداربسته. این آمار به کمک نرم افزار آماری IP Video System Design Tool  بدست آمده است. این شاخص که براساس فعال سازی توسط مشتریان در سراسر دنیا جمع آوری گردیده شده است.

دوربین مداربسته اسپیددام وشکل ظاهر آن و قیمت آن:

دوربین اسپید دام (Speed Dome)  به دوربین های گردان، چرخشی و PTZ نیز معروف می باشند. این دوربین ها از دسته قوی ترین دوربین های مداربسته هستند. دوربین مدار بسته PTZ  قابلیت چرخش 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی را دارا می باشد. علاوه بر دوربین اسپید دام می تواند نقاط دور تحت پوشش را به روش بزرگنمایی با بالاترین کیفیت تصویربرداری کند. جنس بدنه دوربین مداربسته اسپیددام بیشتر فلزی است.

دوربین مداربسته 2 دوربین بولت

انواع دوربین مداربسته و فروش دوربین مداربسته در ایران !!
انواع دوربین مداربسته دوربین بولت- الکتروچشم – electrocheshm

دوربین مدار بسته کیوب و شکل ظاهری آن و ویژگی های آن

دوربین کیوب دوربین های دارای پایه ای می باشند که توانایی نصب زیر سقف و روی دیوار را داریم. معمولا دارای میکروفن داخلی و اسپیکر می باشند. تماس صوتی دو طرفه در این شکل از دوربین مدار بسته خیلی رواج دارد .

دوربین چشم ماهی و شکل ظاهری آن و ویژگی های آن:

دوربین چشم ماهی یا Fisheye به دلیل شکل آن که شباهت زیادی به چشم ماهی دارا می باشد. به این نام اسم گذاری گردیده شده است. این دوربین ها قابلیت زاویه دید 180 یا 360 درجه را می دهند. به این دلیل باعث کاهش تعداد دوربین های مصرفی می گردد. دوربین چشم ماهی دارای لنز ثابت می‌باشد و می بایست روی مرکز سقفی با حداقل 3 متر ارتفاع نصب گردد. تا تصویر واضح از محیط تحت پوشش ارایه کند. به دوربین مداربسته 3 چشم ماهی مراجعه کنید.

دوربین مداربسته 3 چشم ماهی

انواع دوربین مداربسته و فروش دوربین مداربسته در ایران !!
انواع دوربین مداربسته- دوربین چشم ماهی – الکتروچشم- electrocheshm

برای مطالعه مقالات بیشتر درباره انواع دوربین مداربسته به مقاله انواع دوربین مداربسته مراجعه کنید…

 

دوربین مخفی و پین هول و قابلیت های آن و ویژگی های آن:

شکل دیگر از دوربین های مداربسته دوربین های مخفی می باشند. به علت کوچک بودن بدنه شان و قابلیت مخفی شدن به دوربین های مخفی شهرت دارند. در این بین بعضی از انواع آن به شکل دوربین های مینیاتوری یا پینهول در بازار موجود هستند. دوربین های سوزنی هم از این دسته از دوربین ها محسوب می گردند. فروش دوربین مداربسته. مخفی بسیار پر رونق است و وراج دارد.

2. دوربین مدار بسته برمبنای لنز و دسته بندی آنها:

معیار دیگری که ما قادر هستیم برای دسته بندی انواع دوربین مداربسته ارائه دهیم لنز دوربین می باشد. دوربین ها از دید لنز به دو قسمت عمده لنز ثابت یا Fixed و لنز متغیر یا Varifocal منقسم می گردند. این مشخصه را در دیتا شیت دوربین به صورت یک عدد به همراه  mm (میلی متر) و عبارت Fixed یا Varifocal مشاهده خواهید نمود.

دوربین با لنز ثابت قابلیت تنظیم میدان دید را دارا نمی باشد و فاصله کانونی آنها ثابت می باشد. مثلا دوربین با لنز 2.8mm زاویه دیدی در حدود 90 درجه ارائه می‌کند و نمیتواند زاویه دید 60 یا 180 را ارائه کند. در دوربین با لنز وریفوکال به دلیل دارا بودن فاصله کانونی دارای تنظیم می توانید میدان دید را برحسب نیاز و متناسب با لنزهایش تغییر بدهید. نوعی از لنزهای متغیر به شکل موتورایز می باشند. به این ترتیب که توانایی تنظیم و زوم به شکل خوکار و به روش منو را در خدمت کاربر قرار می گذارد

3. نوع دوربین مدار بسته برطبق کیفیت تصویر و رزولوشنهای موجود در بازار

کیفیت تصویر اولین گزینه ای می باشد که بسیاری از مشتریان در زمان انتخاب دوربین به آن توجه می کنند. ذکر این نکته ضروری است که عوامل بسیاری در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته نقش دارند. اما یکی از بارزترین عوامل رزولوشن و وضوح تصویر است. در مشخصات دوربین رزولوشن تصویر را به شکل یک عدد در کنار MP (مگاپیکسل) مشاهده می نمایید. در حقیقت این عدد به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر اشاره می کند. هر چه این عدد بزرگتر باشد تصویر از تعداد پیکسل های بیشتر تشکیل گردیده و جزئیات تصویر مشخص تر می باشد. رایج ترین رزولوشن برای دوربین های مداربسته 1، 2، 3، 4، 5، 6، 8 و 12 مگاپیکسل می باشد. اما پر فروش ترین روزلوشن ها عمدتا 1، 2، 4 و 8 مگاپیکسل می باشند.

رزولوشن های موجود در بازار شامل موارد زیر می باشد:

  • 1 مگاپیکسل = (1280*720)HD
  • 2 مگاپیکسل = (1920*1080)Full HD
  • 3 مگاپیکسل = 2048*1536
  • 4 مگاپیکسل = 2560*1440
  • 5 مگاپیکسل = 2536*1920
  • 8 مگاپیکسل = 3840*2160 (4K) 

دید در شب دوربین مداربسته و تکنولوژی به کار رفته در آن

قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته تنوع این محصول را بیشتر نموده است. یک فاکتوری که بتوانید انواع دوربین مداربسته را تقسیم بندی نمایید همین قابلیت می باشد. به طور کلی دید در شب دوربین به دو صورت سیاه و سفید و رنگی می باشد. دوربین هایی که به دید در شب سیاه و سفید مجهز می باشد ممکن است به شکل  IR یا Exir باشند. هر دو این تکنولوژی از نور مادون قرمز استفاده می نمایند اما کیفیت تصویر ارائه شده با اکسیر بسیار بهتر از IR می باشد.

دید در شب رنگی قابلیتی که با آن تصاویر در محیط های کم نور و شب هنگام مانند روز به صورت رنگی ثبت می گردد. وجود رنگ در تصویر خود بخشی از جزئیات صحنه را به نمایش قرار می دهد. بنابراین در کاربری های حساس که نیاز به جزئیات بالایی از تصاویر ثبت شده امی باشد این قابلیت بسیار مفید است. در انواع دید در شب های رنگی می توانید به ColorVu، Starlight، Warmlight و Spotlight اشاره کنید.

5. انواع دوربین مداربسته بر طبق تکنولوژی و انواع آن در بازار

تکنولوژی دوربین های مداربسته یکی از دسته معیارهایی می باشد که می توان این نوع سیستم های نظارتی و امنیتی را تقسیم بندی کرد. در حال حاضر دوربینهای مداربسته موجود در بازار در دو تکنولوژی عرضه میگردند: سیستم های آنالوگ HD و تحت شبکه. این دو تکنولوژی علاوه بر تفاوت در ظاهر در راه اندازی کردن و نصب دوربین مداربسته تفاوت هایی با یکدیگردارند.

دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی و و انواع آن در بازار

ابتدایی ترین دوربین های مداربسته برطبق تکنولوژی آنالوگ طراحی و تولید گردیده می شدند. این سیستم ها نیازهای اولیه به دوربین مدار بسته را برطرف می کردند اما به مرور چالش های جدید موجب گردید تا سیستم های تحت شبکه طراحی و معرفی گردند. قیمت بسیار زیاد این تکنولوژی ها دلیلی شد تا کمپانی های تولید کننده این دوربینها  روی به خلاقیت آورند و دوربین مداربسته آنالوگ HD را روانه بازار نمایند. دوربین مداربسته با تکنولوژی آنالوگ موجود در بازار با نام های HDCVI, AHD  دوربین توربو اچ دی،, HDTVI  وجود دارند. این نام ها بر طبق شرکت سازنده آنها انتخاب گردیده اند و تمامی آنها از سیستم آنالوگ HD پیروی می نمایند. چنین دوربین هایی طرفداران بسیاری را در میان مخاطبان دوربین مدار بسته دست و پا کردند. قیمت مقرون به صرفه این سری از دوربین ها و کیفیت مناسب از با اهمیت ترین ویژگی های جذب مشتری آنها می باشند.

دوربین مداربسته تحت شبکه و قابلیت های آن و کاربرد آن

دوربین مدار بسته تحت شبکه را با نام دوربین IP هم معرفی می نمایند. کیفیت تصاویر در ساختمان شبکه خیلی خیلی بهتر و بالاتر است. علاوه بر این باید اشاره کرد که قابلیت پردازش تصویر به صورت گسترده تری در دسترس می باشد. این سیستم ها در نسل های جدید به قابلیت های هوشمند مجهز گردیده اند. به شکلی که در طراحی خانه، ساختمان و شهرهای اسمارت کارا هستند. گرچه ویژگی ها و جذابیت های بالایی دارا هستند اما قیمت بالای آنها موجب گردیده است تا مشتریان تنها در حالت ضرورت به سراغ این سری از دوربین ها روند.

6. قیمت انواع دوربین مدار بسته و انواع دسته بندی آن

شما می توانید انواع دوربین مداربسته را برطبق قیمت هم تقسیم بندی کنید. با توجه به این مطلب  سه دسته اصلی را داریم: گروه اول دوربین های  رده بالا و قیمت بسیار بالا، گروه دوم میان رده ها و متوسط قیمتها و در نهایت گروه سوم دوربین های متفرقه و با قیمت ارزان. خرید از دسته سوم را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی نماییم. در نظر اول شما مبلغ پایینی را برای خرید این دوربین ها پرداخت می نمایید اما در هنگام استفاده هزینه های بسیاری را برایتان ایجاد می کنند. علاوه بر اینکه نتیجه مطلوبی راهم  از این سری محصولات بدست نمی آورید.

نتیجه گیری درباره انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر ، تکنولوژی و کیفیت تصویر

1-ظاهر اقسام دوربین مداربسته و نام های آنها چه هستند؟

دوربین های مداربسته برطبق بدنه و شکل ظاهری هم دسته بندی می گردند. انواع دوربین مداربسته در این دسته بندی شامل دوربین دام، بولت، اسپیددام، چشم ماهی، کیوب و پینهول می باشند.

. دوربین مدار بسته برمبنای لنز و دسته بندی آنها:

معیار دیگری که ما قادر هستیم برای دسته بندی دوربین های مداربسته ارائه دهیم لنز دوربین می باشد. دوربین ها از دید لنز به دو قسمت عمده لنز ثابت یا Fixed و لنز متغیر یا Varifocal منقسم می گردند. این مشخصه را در دیتاشیت دوربین به صورت یک عدد به همراه (میلی متر) و عبارت Fixed یا Varifocal میبینید.

دوربین با لنز ثابت قابلیت تنظیم میدان دید را دارا نمی باشد و فاصله کانونی آنها ثابت می باشد. مثلا دوربین با لنز 2.8 زاویه دیدی در حدود 90 ارائه میکند و نمی‌تواند زاویه دید 60 یا 180 ارائه کند. در دوربین با لنز وریفوکال بخاطر دارا بودن فاصله کانونی دارای تنظیم می توانید میدان دید را برحسب نیاز و متناسب لنزهایش تغییر دهید. نوعی از لنزهای متغیر به شکل موتورایز می باشند. به این ترتیب که توانایی تنظیم و زوم و خوکار و به روش منو را در خدمت کاربر قرار میگذارد.

. اقسام دوربین مداربسته بر طبق تکنولوژی و انواع آن در بازار

تکنولوژی دوربین های مداربسته یکی از دسته معیارهایی میباشد که میتوان این نوع سیستمهای نظارتی و امنیتی را تقسیمبندی کرد. در حال حاضر دوربینهای مداربسته موجود در بازار در دو تکنولوژی عرضه میگردند. سیستم های آنالوگ HD و تحت شبکه. این دو تکنولوژی علاوه بر تفاوت در ظاهر در راه اندازی کردند. و نصب دوربین مداربسته تفاوت هایی با یکدیگردارند.

سوالات متداول درباره اقسام دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر ، تکنولوژی و کیفیت تصویر

1- دوربین مداربسته دام چیست و محل نصب مناسب آن کجاست؟

نام دوربین دام (Dome) از شکل ظاهری دوربین مداربسته که گنبدی شکل می باشد، گرفته شده می باشد. به خاطر نصب این دوربین ها بر روی سقف، گاها هم به این دوربین ها دوربین های سقفی هم گفته می شود. دوربین مداربسته دام گزینه مناسبی برای فضاهای داخلی مثل فروشگاه، ادارات، پارکینگ منازل و مکان های عمومی، هتل ها، بیمارستان ها و … است.

2-قیمت انواع دوربین مدار بسته و انواع دسته بندی آن چیست؟

شما می توانید دوربین مدار بسته را برطبق قیمت هم تقسیم بندی کنید. با توجه به این مطلب  سه دسته اصلی را داریم: گروه اول دوربین های  رده بالا و قیمت بسیار بالا، گروه دوم میان رده ها و متوسط قیمتها و در نهایت گروه سوم دوربین های متفرقه و با قیمت ارزان. خرید از دسته سوم را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی نماییم. در نظر اول شما مبلغ پایینی را برای خرید این دوربین ها پرداخت می نمایید اما در هنگام استفاده هزینه های بسیاری را برایتان ایجاد می کنند. علاوه بر اینکه نتیجه مطلوبی راهم  از این سری محصولات بدست نمی آورید.

3- دوربین مدار بسته بولت و شکل ظاهر آن و مکان نصب آن چیست؟

دوربین بولت به خاطر ساختار و ظاهر استوانه ای شکلشان که شبیه به گلوله می باشند، به  BULLET نام گذاری گردیده اند دوربین های بولت از پرکاربردترین دوربین های مداربسته در محیط های بیرونی می باشند و غالبا جنس بدنه آنها فلزی هستند. از این رو در برابر شرایط جوی نامساعد مقاوم می باشند.  گاها به دوربین مداربسته بولت دوربین بالت هم می گویند.

 

.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهارده =

سبد خرید