مشاوره و تماس
مشاوره و تماس

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

دسترسی سریع
انواع وسایل گرمایشی در زمستان

وسیله گرمایشی چیست؟

وسایل گرمایشی شامل انواع دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که برای افزایش دما و ایجاد گرما در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. این وسایل گرمایشی ممکن است شامل پکیج‌های گرمایشی، شوفاژها، پنکه‌های گرمایشی، بخاری‌ها، رادیاتورها، و دیگر دستگاه‌ها باشند. هدف این وسایل افزایش راحتی در فصل‌های سرد سال است.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

انواع وسایل گرمایشی

شوفاژ

شوفاژ یک وسایل گرمایشی است که با استفاده از آب گرم کار می‌کند. شوفاژ توسط قسمتی از ساختمان که به آن موتورخانه  گفته می‌شود تغذیه می‌شود.

سپس آب گرم شده از طریق پمپ وارده لوله‌ها شده و به سمت شوفاژ می‌رود. گرمای آب، از طریق شوفاژ به هوای داخل محیط انتقال پیدا کرده و باعث گرم شدن اتاق می‌شود. بعد از آن که آب درون لوله‌ها باعث گرم‌شدن اتاق شد دمای آب درون لوله پایین می‌آید و مجدد از طریق لوله به موتورخانه برمی‌گردد و همین روند دوباره تکرار می‌شود.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

گرمایش از کف

گرما از طریق سطح کف متشکل از نصب شدن لوله‌ها در زیر سطح زمین است. در نتیجه تمامی کف خانه همانند رادیاتور عمل می‌کند و گرما از کف زمین به بالا می‌رود. گرم کردن خانه از کف زمین به دو روش ممکن می‌شود.

مورد اول گرم کردن از طریق آب گرم و دیگ بخار مرکزی است و روش دوم گرم کردن خانه با کمک گرفتن از برق. به طور کلی گرم کردن خانه با کمک گرفتن از آب گرم ساز و کار مشخصی دارد و آب از طریق دیگ بخار گرم شده و در لوله‌ها جریان پیدا می‌کند و لوله‌ها از طریق سطح کف خانه فضا را گرم می‌کنند.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

بخاری هیزمی

همانطور که از نام این محصول مشخص خواهد بود، این ابزار نوعی بخاری است که با استفاده از هیزم به وظیفه خود عمل می­‌کند و افراد می‌توانند از این محصول در محیط‌­های باز یا بسته و مسافرت‌های کمپینگ یا گشت و گذار در طبیعت استفاده کنند.

نحوه کارکرد اغلب ابزارهای گرمایشی هیزمی، به یک شکل است. به بیان دیگر بدون توجه به جنس بدنه بخاری و کاربری آن، این نوع ابزار گرمایشی از یک درب به عنوان دریچه‌­ای برای اضافه کردن هیزم بهره خواهد برد. بخاری هیزمی علاوه بر ایجاد گرما، برای گرم کردن غذا نیز استفاده می شود.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

بخاری پنکه ای

بخاری پنکه ای یک وسیله گرمایشی برقی سبک و کوچک است که مناسب گرم کردن محیط‌های کوچک است. این دستگاه‌ها دارای یک پنکه هستند که هوای سرد را از یک سمت می‌کشند و از طریق یک المان گرمایی، هوا را گرم می‌کنند و از سمت دیگر خروجی می‌دهند.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

این بخاری برقی مکانیسم بسیار آسانی دارد و با مصرف انرژی الکتریکی، گرما تولید می‌کند. پنکه گرمایی را در موقعیت‌های مختلفی مانند منزل، اداره، مغازه، هتل و… به کار می‌رود.

بخاری برقی پنکه‌ای از المنت‌های قدرتمندی بهره می‌برد که حرارت را تولید می‌کنند و توسط پره‌های بخاری به اطراف محیط پخش می‌نماید. در بسیاری از مواقع دسترسی به گاز وجود ندارد، از این رو استفاده از بخاری پنکه‌ای حرارتی گزینه‌ای ایمن و مناسب به حساب می‌آید. گاهی دکوراسیون خانه، فضای لازم برای استفاده از انواع بخاری را ندارد و پنکه حرارتی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

بخاری مسافرتی

بخاری مسافرتی وسیله ای بسیار کوچک است با سوخت مصرفی گاز کار می کند. این بخاری مسافرتی را می توان با سوخت بوتان مایع یا هوا استفاده کرد. این دستگاه دارای یک کلید با قابلیت جرقه زنی است و می توان حرارت را از طریق نشانگر تعبیه شده در دستگاه کاهش یا افزایش داد.

این محصول بسیار کوچک فضای کمی را اشغال می کند و اغلب می توان از آن در فضای باز استفاده کرد. بخاری سفری وسیله ای مقرون به صرفه است و برای پیک نیک های مختلف مناسب است. این محصول علاوه بر گرمایش برای پخت و پز هم مناسب می باشد.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

بخاری برقی

بخاری برقی سیستم گرمایشی محبوبی است که به کمک المنت‌های تعبیه شده در آن، انرژی الکتریکی را دریافت می‌کند. سپس با تبدیل انرژی برق به انرژی حرارتی، محیط اطراف را گرم می‌کند. به نسبت تجهیزات گرمایشی با سوخت فسیلی (گاز و نفت و…) احتمال آتش‌سوزی با این دستگاه بسیار کم است. آلودگی ایجاد نمی‌کند و با استفاده از آن نگرانی‌ها بابت گازگرفتگی کاهش می‌یابد.

نیاز به لوله برای خارج کردن کربن دی‌اکسید نیست و در ابعاد مختلف تولید می‌شود. برخی از بخاری برقی‌های موجود در بازار قابل حمل هستند و برای محیط‌های مسکونی و اتاق‌های اداری کاربرد دارند. هرچه ابعاد بخاری برقی بزرگتر باشد، مساحت بیشتری را گرم می‌کند.

 

انواع وسایل گرمایشی در زمستان

 

جمع بندی

انواع وسایل گرمایشی در فصل سرما با نزدیک شدن به فصل سرما بزرگترین دغدغه ای که ذهن همگان را به خود مشغول می سازد، گرم کردن محل زندگی و کار خود می باشد که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امکانات راه های متفاوتی برای برآورده کردن این نیاز به وجود آمده است. از آنجایی که امروزه بیشترین مصرف انرژی خانواده ها صرف گرمایش محیط می شود و لذا نوع وسایل گرمایشی ساختمان اهمیت ویژه ای دارد. یعنی اینکه این سیستم باید در مصرف انرژی بسیار بهینه و کارآمد باشد.

 

وسایل گرمایشی را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با انواع وسایل گرمایشی آشنا شدید، اگر قصد خرید وسایل گرمایشی دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی سایر لوازم خانگی از جمله دستگاه تصفیه هوا، آبسردکن، سرخ کن و… است.برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

انواع وسایل گرمایشی در زمستانما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بیشتر بخوانید...

2 نظر در “انواع وسایل گرمایشی در زمستان

  1. امیر گفت:

    درود
    شما بخاری سفری دارید که بتونم برای پخت و پز استفاده کنم؟
    اگه امکانش سریع پاسخ بدید چون میخوام برم جنگل نیاز دارم

    1. Mani گفت:

      با سلام
      ممنون از نظر شما دوست عزیز، بله همونطور که در وبلاگ اشاره شد برای پخت و پز استفاده میشود.
      شما میتونید بخاری هپی هوم که در سایت موجود هست را تهیه کنید، برای خرید کافیه روی لینک زیر کلیک کنید.
      لینک محصول: https://electrocheshm.com/product/%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%af%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%b8%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%be%db%8c-%d9%87%d9%88%d9%85/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

سبد خرید