مشاوره و تماس
مشاوره و تماس

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

دسترسی سریع
راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

لوازم اولیه کوهنوردی

کوهنوردی ورزشی محبوب و در عین حال دشوار است. بسته به این که چه کوه یا قله ای را برای صعود انتخاب می کنید و به مدت زمان اقامت شما در مسیر کوهنوردی، لوازم کوهنوردی مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. انتخاب درست و هوشمندانه لوازم کوهنوردی از ملزومات این رشته ورزشی می باشد. وسایل کوهنوردی تنوع بسیار زیادی دارند البته تجهیزات کوهنوردی به مقصد و نوع مسیری که شما انتخاب می‌کنید وابسته است، اگر هدف شما مناطق کوهستانی باشد حتماً با شرایطی مانند برف و مناطق یخچالی طبیعی مواجه خواهید شد که در مسیرهای یخی و سنگی لوازم کوهنوردی متفاوتی مورد نیاز می باشد.

 

لوازم کوهنوردی را می توان به دو صورت تقسیم بندی کرد

  1. لوازم کوهنوردی برای صعود انفرادی

هر کوهنورد باید با توجه به چند نکته مهم از جمله، مدت زمانی که قرار است در کوه بماند و فصلی که برای کوه پیمایی انتخاب کرده است لوازم کوهنوردی مورد نیاز خود را فراهم نماید.

  • کفش مناسب کوهنوردی:

انتخاب کفش مناسب برای کوهنوردی دارای اهمیت فراوانی است. توجه داشته باشید که کفشی که برای کوه انتخاب می کنید نباید زیاد تنگ باشد چرا که مانع صعود می شود و باعث ایجاد ناراحتی می شود . همچنین نباید کفش گشاد به پا کنید چرا که در این صورت پا تاول می زند. جنس بیرونی پوتین ها می تواند از جنس چرم طبیعی یا مواد مصنوعی باشد. انتخاب پوتین با لایه بیرونی ساخته شده از چرم طبیعی انتخابی شایسته تر است چرا که هم انعطاف زیادی دارد و هم عمل تهویه هوا در آن به راحتی انجام می شود.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

  • کیسه خواب:

 کیسه خواب برای محافظت فرد از سرما، رطوبت و عوامل بیرونی می باشد و در جنس های متفاوتی تولید می شود. اغلب کیسه خواب ها یا از جنس پر می باشند یا از جنس الیاف مصنوعی ، که پر استفاده شده در کیسه خواب ها نیز دو دسته است یا از جنس پر مرغ یا از جنس پر قو  می باشد.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

  • کوله پشتی:

یکی دیگر از لوازم کوهنوردی کوله پشتی می باشد. برای حمل کوله پشتی نیز باید مدت زمان کوهپیمایی را در نظر گرفت. اگر می خواهید چند روز در کوه بمانید باید یک کوله مناسب همراه خود داشته باشید. جنس کوله پشتی برای یک کوهنوردی بی دردسر، باید بسیار مقاوم و ضدآب باشد. باید دقت داشت که وزن کوله پشتی کوهنوردی به اندازه ای باشد که به کمر فشار وارد نکند. برای یک فرد با آمادگی جسمانی بالا که قصد دارد چند روز به کوهپیمایی بپردازد وزن کوله پشتی باید حداکثر یک سوم وزن بدن خود شخص باشد.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

  • بطری آب کوهنوردی:

بطری های آب در اشکال و رنگ ها و جنس های مختلفی تولید می شوند. این بطری ها می توانند شیشه ای، پلاستیکی و یا فلزی باشند که از میان این ها بطری فلزی برای کوهنوردی مناسب تر می باشد.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

  • جوراب کوهنوردی:

برای کوهنوردی لذت بخش توجه به جوراب ها هم اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در کوهنوردی از جوراب های پشمی و یا جوراب هایی با الیاف مصنوعی استفاده کنید تا علاوه بر گرم نگه داشتن پا از اصطکاک بین کفش و پا جلوگیری کند. جوراب هایی از جنس نخ زود خیس می شوند و باعث ایجاد تاول در پا می شوند.

  • عینک کوهنوردی:

عینک مناسب در کوهنوردی بسیار مهم است . عینکی که برای کوهنوردی انتخاب می کنید باید در وهله اول چشمان شما را از اشعه UV محافظت نماید، باعث ایجاد اختلاف سطح در دید نشود، مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی داشته باشد و اگر کوهی که شما برای صعود انتخاب کردید برفی است باید اطراف چشم ها را بپوشاند تا از ورود برف و یخ به چشم ها جلوگیری کند.

  • سوت:

استفاده از سوت برای مواقع اضطراری و خطرناک است که می توان با آن همراهان خود را پیدا کرد. سوت می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

  • قطب نما:

 با در دست داشتن قطب نما می توان جهت ها را به راحتی تشخیص داد. برای پیدا کردن جهات کافی است قطب نما را در دست بگیرید و با حرکت پاهای خود به طور ۳۶۰ درجه آنقدر بچرخانید تا عقربه بر روی جهت شمال قرار گیرد در این صورت شما رو به سمت شمال ایستاده اید.

  • زیرانداز:

زیر انداز بادی یکی از انواع زیر اندازها است که از موادی مانند پلی استر استفاده می‌کند و توسط هوا داخل آن پمپ می‌شود. این نوع زیر انداز برای استفاده در فضاهای باز، کمپینگ و سفرهای طولانی بسیار مناسب است. زیر انداز بادی به دلیل وزن سبک و قابلیت فشرده شدن، بسیار راحت به همراه خود قابل حمل است و در هنگام استفاده می‌توان آن را به سرعت باد داد و استفاده کرد.

زیر انداز بادی به عنوان یک محافظ در برابر سطح سفت و سخت زمین استفاده می‌شود. این نوع زیر انداز نسبت به زمین ایجاد عایقی نرم و محافظتی می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا در خواب بهتری برابر روی زمین داشته باشند. همچنین، زیر انداز بادی می‌تواند از سرما و رطوبت زمین جلوگیری کند و احساس راحتی و آسایش بیشتری را در هنگام استراحت به فرد بدهد.

 

۲-لوازم کوهنوردی برای صعود گروهی

برای صعود گروهی لوازم کوهنوردی که استفاده می شود همانند صعود انفرادی است تنها چند مورد به آن ها اضافه می شود. البته این موارد در صعود انفرادی هم استفاده می شوند اما این خود شخص است که می تواند متناسب با صعود خود مواردی از این وسایل را حذف کند.

  • چادر کوهنوردی:

چادرهای کوهنوردی از شخص در مقابل گرما، سرما، رطوبت، حیوانات و… محافظت می کند. چادر ها هم همانند دیگر لوازم کوهنوردی متناسب با شرایط صعود متفاوت هستند. اما به طور کلی چادر های کوهنوردی به دو نوع چادر کمپینگ و چادر کوهنوردی تقسیم می شوند. چادرهای کمپینگ برای ارتفاع های پایین در فصول پاییز، بهار و تابستان است. اما چادر های کوهنوردی برای ارتفاعات بالا و یا کوه پیمایی در زمستان است.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

  • اجاق خوراک پز:

از اجاق خوراک پز می توان برای آب کردن برف در زمستان و همچنین خوردن غذای گرم در ارتفاعات استفاده کرد. از این وسیله می توان در صعود فردی هم استفاده کرد. در کل چراغ خوراک پزی برای صعود در زمستان بسیار لازم است.

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

تعدادی از دیگر لوازم کوهنوردی برای صعودی موفیت آمیز:

  • نقشه
  • کتری و قوری در صعود های گروهی
  • ارتفاع سنج
  • دوربین عکاسی برای ثبت وقایع و زیبایی های طبیعت
  • یخ شکن
  • بیلچه و کلنگ کوهنوردی
  • کارابین برای اتصالات ابزار های کوهنوردی

 

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

 

جمع بندی

لوازم کوهنوردی برای موفقیت و ایمنی در ماجراجویی‌های کوهستانی بسیار مورد نیازهستند. انتخاب تجهیزات مناسب با توجه به نوع مسیر، زمان و نیازهای فردی اهمیت دارد. پیش از هر ماجراجویی، آموزش و آزمون تجهیزات را انجام داده و از ایمنی و راحتی خود اطمینان حاصل کنید.

 

https://instagram.com/electrocheshm

 

 لوازم کوهنوردی را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با انواع لوازم کوهنوردی آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدید، اگر قصد خرید لوازم کوهنوردی را دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی لوازم کوهنوردی می باشد. برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =

سبد خرید