مشاوره و تماس
مشاوره و تماس
[joy-ajax-search device="desktop"]
[joy-ajax-search device="mobile"]
مشاوره و تماس

مشاوره و تماس

         1294 031-3664 | 02 4243 021-28

مشاوره و تماس

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

دسترسی سریع
ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

ماهیگیری

ماهیگیری Fishing یک فعالیت باستانی است که از هزاران سال پیش توسط بشر برای تأمین غذا، تجارت و تفریح انجام می‌شده است. در طول تاریخ، روش‌ها و وسایل ماهيگيری به تدريج پيشرفت كرده و امروزه با استفاده از تكنولوژی‌های نوين، مي‌توان به صورت كارآمدتر و سريع‌تر ماهی گرفت. امروزه ماهیگیری یکی از رشته‌های ورزشی آبی است که افراد با استفاده از قلاب، طعمه، لنسر و دیگر وسایل سعی می‌کنند ماهی‌ های مختلف را از آب بگیرند. ماهی گیری می‌تواند به عنوان یک فعالیت تفریحی، حرفه‌ای یا رقابتی انجام شود.

 

انواع مـاهیگـری

ماهیگیری به دو دسته کلی ماهیگیری تجاری و ماهیگیری تفریحی تقسیم می‌شود:

• ماهیگیـری تجاری

ماهیگیری که به منظور تأمین درآمد از طریق فروش مستقیم ماهی، تولید فرآورده‌های دریایی یا تأمین مواد اولیه صنایع مرتبط انجام می‌شود ماهی گیری تجاری نام دارد. در این روش ماهیگیری در مقیاس وسیع اما با توجه به محدودیت‌ هایی انجام می شود. ماهیگیری تجاری به دو صورت سنتی (غیرصنعتی) و صنعتی انجام می‌شود:

– ماهیگیری سنتی: در روش سنتی معمولاً از تور برای صید ماهی استفاده می‌شود.

 

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

 

– ماهیگـیری صنعتی: ماهیگیری صنعتی به وسیله روش‌های نوین مانند استفاده از رادار، سونار، تصاویر ماهواره‌ای و تجهیزات پیشرفته مکانیکی مانند تورهای هدایت شونده، جرثقیل‌ های بزرگ و دستگاه‌ های مکش انجام می‌گیرد.

  • ماهیگـیری تفریحی

ماهیگیری تفریحی ورزشی به عنوان ورزش بسیار شاداب در تمام دنیا رایج است. ماهیگیری تفریحی با استفاده از لوازم ماهیگیری ساده و به منظور سرگرمی، ورزش، لذت و زندگی در طبیعت و … انجام می‌گیرد.

 

tel:03136641294

تجهیزات ماهیگیری و کاربرد آن ها

  • قلاب مـاهیگیری

امروزه یکی از تجهیزات ماهیگیری بسیار پر مصرف که در مدل ها و رنگ های بسیار متنوعی طراحی و ساخته می گردد و توسط ماهیگیران به کار می رود، قلاب می باشد. قلاب ها برای صید انواع ماهی در وزن های گوناگون مناسب می باشند و هر کدام از آن ها برای نوع ویژه ای از ماهیگیری و ماهی استفاده می گردند. ماهیگیران حرفه ای به دلیل داشتن تجربه زیاد در این زمینه، می دانند که کدام نوع قلاب برای چه نوع ماهی مناسب می باشد و اینکه هر قلاب به چه لوازم و وسایلی احتیاج دارد تا بتواند بهترین کارایی لازم را داشته باشد.

  • چوب مـاهیگیری

چوب ماهیگیری یکی از اصلی ترین لوازم ماهیگیری است که دارای انواع و متراژهای متفاوتی است و انتخاب نوع آن بستگی به نوع ماهی و شرایط ماهیگیری می باشد. چوب ماهیگیری معمولاً یک چرخ ماهیگیری دارد که برای کنترل پرتاب قلاب و گرفتن ماهی کاربرد دارد.

 

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

 

چوبهای ماهیگیری در انواع مختلف ارائه شده است از جمله:

  • چوب تلسکوپی
  • چوب ژله ای
  • چوب دسته عصایی
  • چوب دو تکه

 

  • چرخ ماهیگیری Fishing Reel

چرخ ماهیگیری یکی از وسایل مهم دیگر در ماهیگیری می باشد. بعد از انتخاب چوب ماهیگیری باید برای چوب خود یک چرخ  مناسب تهیه نمایید. چرخ ماهیگیری از قسمت های مختلفی از جمله ( بدنه، کلاج، بلبرینگ، کمان، ضامن یا نگهدارنده، دسته، اسپول یا همان قرقره) تشکیل شده است.

  • طعمه ماهیگیری

برای ماهیگیری با قلاب از طعمه طبیعی یا طعمه مصنوعی استفاده می‌شود:

– طعمه مصنوعی: ماهیگیری با طعمه مصنوعی بیشتر شبیه به دام انداختن است. لوری‌ها را می‌توان اساسا طعمه‌های مصنوعی در نظر گرفت که برای تقلید از ماهی‌ های واقعی طراحی و ساخته شده‌اند تا توجه صید را به خود جلب کنند. طعمه مصنوعی جایگزینی برای طعمه‌ های زنده‌ می باشد.

 

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

 

– طعمه‌های طبیعی: طعمه‌های طبیعی برای ماهیگیری آب شور و شیرین به کار می‌روند و شامل کرم‌ها، زالو، کپورماهی، قورباغه، سمندر، هشت پا، ماهی مرکب، حشرات و حتی میگو می‌شوند. کرم خاکی رایجترین طعمه ماهیگیری طبیعی برای ماهیگیری در آبهای شیرین است.

  • نخ ماهیگیری

نخ ماهیگیری یک طناب منعطف و با کشش بالا است که در ماهیگیری برای بستن و کشیدن ماهی به همراه حداقل یک قلاب استفاده می شود. بسته به میزان قدرت ماهی و وزن ماهی كه قصد صیدش را داریم سایز نخ باید تغییر كند. نخ ماهیگیری خوب، نوعی است که انعطاف پذیر باشد یعنی نه خیلی نرم که به راحتی گره بخورد و مشکل ساز شود، و نه خیلی سخت باشد که بعد از باز شدن آن از روی قرقره حالت حلقه حلقه به خود بگیرد.

 

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

 

  • شناور

شناور به ابزارهایی گفته می شود که به قسمت میانی نخ متصل شده و با وزن دادن به آن سبب پایین رفتن نخ به اعماق آب می شوند. یکی از راه هایی که از اتصال ماهی به قلاب خبردار می شوید نیز حرکت غیر عادی شناور روی سطح آب است. جنس شناور ها معمولا از انواع چوبی، فلزی و پلاستیکی ساخته می شود. تفاوت انواع آنها فقط در مقدار وزنی است که سبب پایین رفتن نخ و قلاب ماهیگیری می شود.

 

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

  • تاثیرات ورزش ماهیگیری بر جسم

ماهیگیری ورزشی و یا ماهیگیری اسپرت به ورزشی گفته می شود که افراد بدون در نظر گرفتن جنبه اقتصادی آن به صید ماهی می پردازند. ماهیگیری می تواند یک فعالیت بسیار آرام بخش باشد. صدای آب، هوای تازه، و محیط آرام می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید. علاوه بر این، ماهیگیری نیاز به صبر و تمرکز دارد، که می تواند به شما کمک کند ذهن خود را پاک کنید و روی لحظه حال تمرکز کنید.

برای پرداختن به ورزش ماهیگیری لازم نیست تمرینات سخت انجام دهید و بدن را تحت فشار قرار دهید. در حقیقت همین که ماهیگیری می کنید برای بدن کافی است. ورزش ماهیگیری شما را مدام به این سو و آن سو می کشاند. یافتن یک نقطه مناسب برای ماهیگیری مستلزم پیاده روی زیاد، عبور از رودخانه و حتی بالا رفتن از کوه و تپه است که همین مسئله عضلات پا را قوی می کند و درعین حال به فرد کمک می کند تا چندین کالری بسوزاند.

 

ماهیگیری ورزشی برای روح و جسم

 

از سوی دیگر همین فعالیت ماهیچه های قلب درگیر می کند و باعث می شود ضربان قلب بالا رود که به گردش خون و تقویت عملکرد قلب کمک می کند.این ورزش برای افرادی که قدرت جسمانی خوبی ندارند و نمی توانند ورزش های سنگین و قدرتی انجام دهند توصیه می شود زیرا بدون اعمال فشار زیاد، بدن آنها را همچنان متناسب نگه می دارد و عضلات و ماهیچه هایشان را تقویت می کند.

  • تاثیرات ورزش ماهیگیری بر روح و روان

از آنجایی که ماهیگیری فرد را در تعامل مستقیم با طبیعت قرار می دهد خیلی سریع باعث کاهش استرس و تنش در انسان می شود. مطالعات علمی و البته تجربه ثابت کرده است این ورزش می تواند کمک شایانی به رفع بیماری های عصبی همچون افسردگی و اظطراب داشته باشد. در حقیقت این سرگرمی درمانی شما را به سمت طبیعت می کشاند و اجازه می دهد استرس های روزانه خود را از یاد ببرید.

تاثیرات درمانی ماهیگیری به این دلیل است که آسودگی ذهنی تحرک جسمانی خفیف و گاهی ارتباطات اجتماعی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که ماهیگیری به عنوان یک ورزش ضد اظطراب در نظر گرفته می شود. این نوع ماهیگیری را می‌توان تمرینی برای صبر نیز دانست.

 

جمع بندی

ماهیگیری به شکار ماهی از آب، به وسیله قلاب تور یا هر ابزار دیگری گفته می شود. قبل از ماهیگیری نیاز است که ابزار و تجهیزات لازم را تهیه نمایید. افراد مبتدی می توانند از چوب و چرخ های ماهیگیری از نوع عمومی استفاده کنند و بعد از کسب مهارت و تجربه در ماهیگیری برای هر نوع روش ماهیگیری از چوب و چرخ مخصوص استفاده نمایید. ماهیگیری  را می توان به عنوان یک شغل پر سود یاد کرد یا اینکه از ماهیگیری به عنوان تفریح استفاده کرد که می تواند باعث شود شما ساعت ها سرگرم ماهیگیری با قلاب شوید.

 

https://instagram.com/electrocheshm

تجهیزات ماهیگیری را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با انواع تجهیزات ماهیگیری آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدید، اگر قصد خرید تجهیزات ماهیگیری را دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی تجهیزات ماهیگیری می باشد.

برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =

سبد خرید