مشاوره و تماس
مشاوره و تماس

ویژگی های هدلایت یا چراغ پیشانی چیست؟

دسترسی سریع
ویژگی های هدلایت یا چراغ پیشانی چیست؟

هدلایت یا چراغ پیشانی چیست؟

در سفرهای ماجراجویانه مثل کوهنوردی، غارنوردی، دره‌نوردی، دوچرخه سواری و کمپینگ همراه داشتن یک چراغ پیشانی باکیفیت از ضروریات است. اصلا ماجراجویی در طبیعت بدون عبور شبانه از مسیرهای جنگلی و بیابانی، صعودهای شبانه در ارتفاعات پوشیده از برف و فعالیت‌های شبانه در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها، هیجان خود را از دست می‌دهد.

 

http://TELL:03136641294

ویژگی های هدلایت

برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت در شب نیاز به نور کافی است و این نور از طریق هدلایت یا چراغ پیشانی تامین می‌گردد هنگام انتخاب یک چراغ پیشانی حرفه ای باید به گزینه‌های مختلفی  توجه کنید که شامل:

  • لومن (Lumens) یا میزان روشنایی

مقدار نوری که توسط یک منبع نور به دست می‌آید در lumens اندازه‌گیری می‌شود. به طور کلی تعداد بالا لومن به این معنی است که نور بیشتری ساطع می شود. با این حال تعداد بیشتری از lumens نیز نیاز به قدرت باتری بیشتری دارند. به زبان ساده تر برای نور بیشتر نیاز به باتری قوی تر دارید.

  • پرتو نقطه ای و هد لایـت خوب

پرتو نقطه ای یک پرتو متمرکز یا باریک از نور است که امکان مشاهده مسافت های طولانی را فراهم می کند. این نوع پرتو برای دیدن یک مسیر تاریک هنگام شب بسیار مهم است.

  • نور قرمز

چراغ قرمز مسیر شما را روشن می کند و به شما این امکان را می دهد تا دید خود را در تاریکی تنظیم کنید. چراغ قرمز در شب به شما این امکان را می دهد تا بیشتر از یک چراغ سفید، محیط پیرامونی خود را ببینید، زیرا چشمان شما عادت می‌کند تا فراتر از مسیر نور را ببینید. همچنین باعث می‌شود تا حواس اطرافیان پرت نشود.

 

ویژگی های هدلایت یا چراغ پیشانی چیست؟

 

  • شعاع قابل تنظیم

توانایی سازگاری بین یک پرتو گسترده و پرتو نقطه‌ای باعث می‌شود که یک چراغ برای بیش از یک هدف مفید باشد، بنابراین این نکته ای است که وقتی یک چراغ پیشـانی خوب می‌خواهید انتخاب کنید باید به آن توجه کنید.

  • میزان روشنایی واکنش پذیر

نورپردازی واکنشی، یک فن‌آوری جدید در چراغ‌های پیشانی است که بسته به اینکه شیء مورد نظر شما تا چه اندازه دور است، نور را کم و زیاد می‌کند.

  • مشخصات باطری

اطمینان از خاموش نشدن چراغ شما در طول مسیر، مهمترین بخش برای حفظ چـراغ پیشانی است. دانستن اینکه چه مدت انتظار دارید باتری شما دوام داشته باشد این کار را آسان تر می کند.

 

ویژگی های هدلایت یا چراغ پیشانی چیست؟

 

  •  نوع باتری

گزینه های منبع تغذیه برای چراغ‌های پیـشانی عمدتا دو نوع باتری های قابل شارژ و باتری های استاندارد هستند. برخی از افراد چراغ‌های قابل شارژ را ترجیح می دهند زیرا دیگر لازم نیست نگران تغییر باتری یا خرید لوازم جدید باشند. برخی دیگر نیز سهولت در حمل یک باتری اضافی را برای استفاده در صورت تخلیه آن ترجیح می دهند. چراغ‌هایی نیز وجود دارند که از هر دو نوع باتری پشتیبانی می‌کنند.

  • زمان شارژدهی یا تامین نور

در بیشتر چراغ‌ها، تولید کننده زمان شارژدهی را به تعداد ساعت ذکر می کند. در بیشتر موارد، باطری چراغ‌های پیشانـی ممکن است طولانی تر از زمان ذکر شده نور را تامین کند، اما روشنایی رفته رفته کم رنگ می شود.

  • راحتی استفاده

داشتن یک چراغ راحت و پوشیدنی که استفاده از آن را لذت بخش تر می کند، توجه به اندازه، وزن، مواد و پیکربندی بند می هد لایت باشد.

 

جمع بندی

چراغ پیشانی یا هدلایت یک منبع تامین نور است که برای فعالیت‌هایی مثل اسکی در شب، غارنوردی، اسکی، صحرانوردی، پیاده‌روی و کوه پیمایی شبانه، دره‌نوردی، دوچرخه‌ سواری، ماموریت‌های امداد و نجات و بسیاری از فعالیت‌های دیگر کاربرد دارد. البته استفاده از این چراغ فقط محدود به فعالیت‌ های شبانه نمی‌شود، چرا که شما در دل روز هم برای بازدید از یک غار یا فرود در دره‌ای ژرف می توانید از هد لایت استفاده کنید.

 

https://instagram.com/electrocheshm

 

 هدلایت را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون که با ویژگی‌های هدلایت آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدید، اگر قصد خرید هدلایت را دارید، فروشگاه اینترنتی “الکتروچشم” با تنوع کالایی بسیار بالا، مناسب ترین قیمت بین فروشندگان، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش رایگان بهترین گزینه برای خرید اینترنتی هدلایت می باشد. برای بازدید از سایر محصولات اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

سبد خرید